Poradniki

Zastosowanie rolet we wnętrzu biurowym

09/07/2019

Na pracy spędzamy większość naszego dnia, niezależnie od tego czy nasze miejsce pracy znajduje się w domu czy też musimy do niego dojeżdżać. Aby należycie wykonać swoją pracę musimy mieć komfortowe warunki. Praca przed komputerem wymaga od nas wytężenia wzroku, dlatego bardzo ważne jest, aby światło w pomieszczeniu, w którym pracujemy było odpowiednie. Akcesoriami, które z pewnością pomogą nam uzyskać odpowiednie warunki pracy dla naszych oczu są osłony okienne, np. rolety.

W pomieszczeniach biurowych, szczególnie tych w których znajdują się duże przeszklenia rolety są niezbędne. Nie tylko zapobiegają nagrzewaniu się pokoi, ale również zapewniają komfort pracy przed monitorem. Instalując żaluzje czy rolety znacznie podnosimy komfort pracy.

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów osłon okiennych, dlatego aby dokonać właściwego wyboru musimy zastanowić się czego oczekujemy. W pomieszczeniach biurowych istotną kwestią jest, aby skutecznie osłonić się od niepożądanych promieni słonecznych tworzących refleksy utrudniające pracę przy komputerze, nie odgradzając się przy tym od niezbędnego światła dziennego. Ważnym aspektem jest także, aby roleta była wytrzymała na codzienną i wielokrotną eksploatację. Pamiętajmy o tym zanim kupimy roletę, szczególnie jeśli nie jesteśmy sami w pokoju tylko posiadamy współpracowników. Roleta w tym wypadku z pewnością będzie wielokrotnie odsuwana i zasuwana, dlatego istotne jest, aby miała dobrej jakości mechanizm oraz była solidnie zamontowana. Interesującym rozwiązaniem jest montaż rolety do listwy przyszybowej bądź przyklejenie jej lub zawieszenie za pomocą wieszaków na ramę okienną. Rolety montowane do okna nie przesłaniają światła szyby, a ich montaż jest możliwy niemal w każdym oknie. Jest to istotna zaleta, która będzie miała znaczenie szczególnie dla tych, którzy na przykład wynajmują pomieszczenia biurowe. Wspomniany sposób montażu jest bezinwazyjny dlatego w każdym momencie możemy zdemontować roletę i przenieść ją do nowej lokalizacji. W przypadku rolet przyklejanych do listwy przyszybowej musimy wziąć jedynie pod uwagę ewentualne jej doczyszczenie z pianki montażowej.

Innym kryterium, które powinniśmy wziąć pod uwagę jest prosta obsługa rolety. W związku z tym, że w ciągu dnia rolety w biurze są eksploatowane kilkanaście razy w ciągu dnia istotne jest, aby mechanizm, który steruje roletą był prosty i łatwy w użyciu.

W dużych biurach z przeszklonymi pomieszczeniami rolety możemy również zastosować w formie przesłony, zapewniając pracownikom przytulniejsze warunki pracy sprzyjające skupieniu.

Interesującym rozwiązaniem dla każdego biura zapewne będzie roleta dzień i noc, będąc jednocześnie dekoracyjną i funkcjonalną osłoną. Składa się z dwóch rodzajów materiału, tworzących naprzemienne pasy przesuwające się względem siebie. Jedna z tkanin jest przezroczysta, natomiast druga zaciemniająca. Ustawiając pasy na dowolnej wysokości jesteśmy w stanie doskonale regulować dostęp światła w pomieszczeniu, w którym pracujemy.

Zatem rozglądając się za roletami do biura nie zapomnijmy o tych kilku wspomnianych radach, które z pewnością pomogą dokonać właściwego wyboru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *